خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز با آس چارتر

اهواز با ارتفاع 18 متر از سطح دریا در دشت خوزستان واقع شده و از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است. این شهر از شمال و مرکز با دشت حاصلخیز و هموار، از شرق و غرب با تپه های ماسه ای و از جنوب و جنوب شرقی دشت خشک مارون که منبع عظیم گاز و نفت است احاطه شده است و این شهر به دلیل قرار گرفتن در گرم ترین مناطق ایران است. بلیط هواپیما تهران به اهواز خود را از سایت آس چارتر خریداری کنید.

اهواز مرکز سیاسی، اداری و تجاری استان خوزستان است که از 3 بخش مرکزی، باوی، حمیدیه، 5 شهر و 12 دهستان تشکیل شده است. کلانشهر اهواز سومین شهر بزرگ بعد از تهران و مشهد و هفتمین شهر پرجمعیت ایران است.

اهواز شهری بزرگ، وسیع، پیشرفته‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر خوزستان و یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و صنعتی ایران است. کارخانه‌های بزرگ صنعتی، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران و شرکت ملی حفاری ایران این شهر را به یکی از مهم ترین مراکز صنعتی ایران بوده و عامل جذب مهاجران می باشد. این شهر راه ترانزیتی مهمی است که شهرهای ایران را به بنادر مهمی از جمله ماهشهر، آبادان، امام خمینی (ره) و خرمشهر به عنوان مرزهای دریایی و شلمچه و چذابه به عنوان مرز زمینی به کشور عراق از طریق راه های زمینی، ریلی و هوایی به کشور عراق متصل می کند. دانشگاه های بزرگ و معتبر اهواز از نظر سیستم آموزشی عالی از جایگاه ممتازی برخوردار هستند.

کارون با بالاترین سطح آب که به عنوان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رود ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود، اهواز را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند و پل‌های روی این رودخانه نماد این شهر و مهمترین جاذبه‌های گردشگری در کنار بقایای آن است. جنگ تحمیلی، اماکن مذهبی و بناهای تاریخی اهواز. اقوام مختلف از جمله عرب، بختیاری، بهبهانی، دزفولی، رامهرمزی، شوشتری و... عمده ساکنان اهواز را تشکیل می دهند. اهواز مرکز مذهب مندایی در ایران و یکی از مکان‌هایی است که اسقف‌های مسیحی کاتولیک کلدانی و آشوری در آن زندگی می‌کنند. گروه کوچکی از صباییان در اهواز زندگی می کنند که بیشتر آنها در صنعت نقره سازی فعالیت می کنند.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: